Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. března 2023 Ivona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73a22r14t60i92n 74H69o48r29á85k 9473289464

Děkuji Vám za Váš názor na porody.

Většinou píší ukřičené ženy, jak chtějí rodit doma a když se něco pokazí, bude to řešit zdravotník/lékař na zavolání.

Jako lékař (nejsem porodník) však s tímto požadavkem alternativních žen kategoricky nesouhlasím. Je to nevážení si dosaženého stavu.

Moje zkušenost je, že skutečně hodně lidí žijících v cizině se jezdí léčit (rodit) do ČR. Něco to vypovídá o kvalitách a zároveň i cenových relacích našeho zdravotnictví.

0/0
9.1.2016 22:09
Foto

L72e59o69n31t30ý50n54a 20C73h43v94á14t29a54l95o58v18á 1143215536

Nerozumím tomu, co vlastně chcete říct. Ženy by měly rodit takovým způsobem, aby nás okolní státy nepovažovaly za stát Herodesů? Dále by měly odložit své porody a čekat na jakýsi verdikt někoho nezúčastněného několik měsíců. To jako proč? Každá těhotná žena musí porodit sama, nikdo to za ni neudělá, kde se v kdekom bere ta drzost jí dirigovat kde a jak má rodit. Každá jedna musí porodit sama, nikdo jí s tím nepomůže, každá jedna rodí své vlastní dítě/děti, nikdo do toho nemá co mluvit. Opravdu myslíte, že někde tisíc km daleko je komise, která rozhodne lépe než přímo zúčastněná matka? A navíc i matka, která musí rodit, nemůže říct, počkáme si pár měsíců, jak to dopadne. Sama jste rodila, takže musíte vědět, že čekání pár měsíců na rozhodnutí nezúčastněných je výsměch ne-li přímo facka do tváře rodičky. Rodička, která musí porodit, nemůže si vyjednat odklad a která ještě navíc celý život bude mít to porozené robě na krku s tím, že spousta nezúčastněných úředníků jí bude diktovat, jak, kdy a proč ho má vychovávat, do které školy a kdy ho má posílat . . . Děláte si legraci nebo opravdu věříte tomu, co jste napsala?

+2/0
14.12.2015 22:03
Foto

T83o57m39á61š 58D59v14o92ř33á51k 6317345233337

Jsem vysloveně alergický na demagogický argument "kdyby to zachránilo jediné dítě, tak to má smysl" - tímhle nesmyslem můžete obhájit prakticky cokoliv, od domácích porodů až po snížení rychlosti na dálnicích na 30 km/h nebo zákaz přepravy dětí autem. Tady by paní Dvořáková mohla přidat něco o těch "nezodpovědných" matkách, které klidně vozí děti autem, i když dobře vědí, že ročně při nehodách zemře tolik a tolik malých dětí (navzdory autosedačkám), a že každá zodpovědná matka samozřejmě s dítětem cestuje jedině vlakem, tramvají nebo autobusem, kde je riziko smrti statisticky mnohem menší a že nějaké jejich nepohodlí není směrodatné, protože jde "v první řadě o děti".

Argument "kdyby to zachránilo jedno dítě" má smysl jen tehdy, když dané opatření nic nestojí (peníze ani čas), jinak je třeba vždy pečlivě vážit a já jsem pro maximum svobody. Jinak okamžitě zakažme většinu sportů, zabráníme tím stovkám úmrtí a ohromnému množství úrazů, a to se vyplatí, i kdyby to jedno dítě zachránilo, že ano... Přijde to zastáncům "užitečných" pravidel přitažené za vlasy? Ptám se proč? Máte to statisticky propočítáno? Tak co kdybychom pro začátek zakázali třeba jen jízdu na kole a lyžování pro děti do 15 let? Pořád nic? Tak alespoň do 12 let, no ne?

+4/0
14.12.2015 16:41
Foto

J90i51ř56í 46K35r41á85k88o98r77a 9189563

Přesně.

Mimochodem, spousta těch regulací a zákonů jsou spíš kontraproduktivní. Jako například přednost chodců na přechodu. Ukázalo se, že počty mrtvých na přechodech po tomto zákoně vzrostly. Můžeme směle ukázat prstem na zákonodárce, protože je to jejich odpovědnost. A já se stejnou logikou navrhuji, všechny zákonodárce vykopat ze sněmovny a zakázat jim cokoliv řešit. Kdyby to zachránilo jediný život dítěte, mělo to smysl.

+2/0
14.12.2015 16:51
Foto

J73a30r73o89s21l81a36v 73T61a24c30h18o72v69s45k61y 2852320224700

Domaci porody jsou zbytecny hazard. Nic proti hazardu, ale proc si ty nany nehazadruji se svym zivotem, ale s cizim. Vite ono se nekdy stane, ze uplne bezrizikovy porod se najednou zvrtne. Hlavicka je venku, zbytek vevnitr. Zkuseny porodnik s tymem a okamzitou naslednou resuscitaci to zvladne, ale kdyz se to stane doma, tak zachranka najde kolabujici zenu, ktera ma napul porozene mrtve dite. A dodelat ten "porod" musi byt opravdu chutovka.

+3/−1
14.12.2015 15:04
Foto

J90i94ř62í 53K11r70á77k78o67r94a 9579603

Otázka spíš je, co je vám do toho? Hazardují s vaším životem? Se životem vašeho dítěte? Ne, tak zalezte a šoupejte nohama, nebo se někdo začne ptát, zda jiní nehazardují se životem svého dítěte, když ho vozí na kole, berou ho s sebou na skály, nedezinfikují byt, kde žije nebo s ním neběží k doktorovi s každou nudlí. A do toho už byste mohl spadnout i vy.

+3/−5
14.12.2015 16:31
Foto

D52i12t85a 83K28v42a39s49n96i48č71k75o30v48á 3731642946341

Když bude váš soused týrat své tříleté dítě, a hazardovat s jeho životem, budete se k tomu taky stavět tímto způsobem?

0/0
17.12.2015 10:22
Foto

J12i76ř65í 47K64r78á66k29o88r50a 9139563

Vy jste dobrý demagog, když srovnáváte porod s týráním dítěte.

+1/0
19.12.2015 12:07
Foto

R16i65c66h68a64r70d 83H61o42ř53e91j72š72í 5526324850331

Vážená paní Charanznová, pokud byste nebyla poslankyní EP, nereagoval bych. Takto bych čekal, že ze státem placené pozice budete aspoň psát informovaně a nepředpojatě.

Jsem samzřejmě rád, že jste ve své roli ženy byla schopná najít pro sebe tu správnou cestu jak a kde porodit; Vaše volba byla jistě pro Vás tou nejlepší a pokud jste se cítila nejlépe v porodnici (se všemi pro a proti), je logické a je jenom dobře, že jste se rozhodla pro ni.

Sama jste ale možnost volby měla a využila jste jí: proč tedy máte za to, že by ostatní ženy v ČR toto právo mít neměly? Jsou snad méně kompetentní k té pro ně správné volbě způsobu a místa porodu, než Vy? Vaše vysvětlení by mě opravdu zajímalo.

Za další se mi nelíbí překrucování faktů: vedle ČR zakazují (a to podtrhuji) domácí porody pouze 3 další státy: Litva, Chorvatsko a Ukrajina. I při úctě k obyvatelům těchto tří států nemyslím, že by byly etalonem demokracie a dodržování lidských práv a myslím, že bude vhodnější následovat. Zbývající státy Rady Evropy se k tomu staví různě od výslovného povolení až po neupravenou toleranci; kromě 4 zemí níže je však nikde nezakazují.

Za další není absolutně žádné pojítko mezi možností rodit mimo porodnici a krytí zdravotním pojištěním, nesměšujte to, prosím.

Zbytek Vaší argumentace by jako z oka vypadl argumentaci vlády před ESLP včetně takových perel, jako je argumentace "pouze pohodlím ženy" a "i kdyby to zachránilo jen jedno dítě". Pokud máte skutečně tento názor, pak se zasaďte např. o změnu předporodní péče ve vztahu k státem podporovanému vyšetření amniocinézy - ročně jen v důsledku tohoto vyšetření zemře cca 160 dětí ročně. To je o cca 159 dětí ročně víc, než jde v celém sporu o tom, jestli se dá rodit doma nebo ne.

A konečně-tento spor bude mít dopad i v západní Evropě; když ESLP řekne, že v ČR je vše v pořádku, pak jsou vrátka k porodnickému monopolu otevřená i tam. Pevně věřím, že výsledek bude opačný.

+5/−5
14.12.2015 13:54
Foto

M96i22l83a43n 92H80l94a15d46k17ý 8262988530

Jsem sice muž, ale mám v tomto jasno. Prababička měla 11 dětí, ale do školy jich šlo jen 7. Ostatní zemřely při porodu, nebo na dětské choroby. Babička měla 8 dětí a do školy jich šlo 5. Maminka nás měla 3 a všichni žijeme. Nevracejme se tedy na stromy a buďme rádi za lékařskou péči, očkování atd. A jestli se nějaký doktor, nebo dokonce celé pracoviště nechová jak má ? No, asi potřebují přes prsty, aby se vzpamatovali.

+13/0
14.12.2015 12:43
Foto

L88u45d49m41i16l19a 61Š83i12n80d42e90l58á83ř92o74v21á 7552796952351

Směšujete jablka s hruškami. Dnes jsou porody doma běžné v řadě států jako je třeba Německo, Rakousko, Velká Británie, Kanada... A ukazuje se, že u nich neumírá více dětí. Protože je při nich kvalifikovaná porodní asistentka a protože doma se odehrávají pouze nízkorizikové porody. Kdybych používala stejnou argumentaci jako Vy, tak bych argumentovala nízkou kvalitou nemocniční péče v době našich prababiček. Prosím srovnávejte, ale pouze srovnatelné!

+4/−7
14.12.2015 14:06
Foto

M53i89l72e72n71a 84Š73e59b33e76s45t42o98v13á 9363329204260

A jak víte, že se "nízkorizikový" porod nezvrtne v porod s velkými problémy.

Dnes mi přijde, že se v porodnicích snaží matkách vyhovět, vytvořit domácí, klidné prostředí. A není snad problém, vydržet tři dny v porodnici, když mi to zvýší možnost toho luxusu, mít tu nejlepší péči v případě komplikací.

Jestli to není o tom, že některé, zdůrazňuji některé, rodičky jsou prostě zpovykané. A některé porodní asistentky je zbytečně ještě podněcují.

0/0
4.1.2016 18:39
Foto

J76i70ř78í 93D41o50h51n44a96l 5115390345605

Je uzasne, nakolik v Cesku lide maji tendenci rozhodovat o jinych a mysli si, ze je to tak spravne. Nezavisle na tom, ze domaci porod by mou volbou nebyl, podporuji plne ostatni v tom, ze maji svobodne pravo vybrat si, kde budou porod vest. Urcite je rada skvelych lekaru - i mezi porodniky. Taky je tam spousta tech, kteri tento jedinecny zazitek zmeni v nocni muru. A neni nic spatneho na tom, ze se tomu nekdo chce vyhnout prave treba domacim porodem.

+7/−2
14.12.2015 12:16
Foto

J45i13ř27í 44K54r76á67k43o34r87a 9339783

Nejčastějším argumentem je - Jááá, jsem taky rodila v porodnici, tak jáááá nechápu, proč TY bys měla rodit doma. Když je to dobré pro MNĚ, musí to být dost dobré i pro TEBE!

Tak neskutečný egocentrismus se vidí snad jen u nás. Nikde jinde s domácími porody nemají lidé tak velké psychické problémy jako u nás.

Jenže tak je to se vším. Podpora drobného podnikání? Zapomeňte. Abyste mohli prodávat domácí povidla a přivydělat si pár tisíc měsíčně, musíte zainvestovat minimálně mega do pořádné provozovny, jinak nedostanete povolení. Když to můžou plnit jiní, tak to musí plnit všichni.

+8/−3
14.12.2015 12:26
Foto

L96u57c58i79e 66M51a11c39h13a34r56t59o58v31á 6316373864710

Ať si maminy rodí třeba na poli, když chtějí.

Spousta domácích porodů dopadne dobře, zvlášť, když má rodička k ruce zkušenou porodní asistentku, která včas posoudí potřebná rizika.

U nás v rodině se už od začátku 20. století rodilo za přítomnosti lékaře nebo v porodnici.

Důvodem byla smrt mladé rodičky, mé prapratety. Porodní babička včas rozpoznala riziko a poslala rodinu pro lékaře. Ten byl mimo dům u pacienta, navíc šlo o podhorskou oblast v zimě. Takže k nebohé rodičce se lékař dostal až po mnoha hodinách, kdy se z ní podařilo dostat děcko (naštěstí zdravé), ovšem rodička měla velkou ztrátu krve a došlo k horečce omladnic....

Myslím si, že většina žen zvažuje porod doma kvůli chování v nemocnici, ztrátě soukromí, ztrátě možnosti o sobě rozhodovat, nepřátelskému, technickému prostředí.

Zcela např. chybí tzv. porodní domy (ideálně v areálu nemocnice).

Myslím, že naše společnost zapomíná, že těhotná žena není nemocná, a že se jedná o přirozený stav organismu.

+3/−3
14.12.2015 13:43
Foto

M29i97l25e98n39a 81Š68e80b55e51s81t51o82v54á 9243379524920

Víte, já si myslím, ať si rodí třeba na stromě. Ale nesmí potom chtít servis jako v nemocnici, sanitku za rohem. Představím si, že se porod zkomplikuje a přivolaný lékař nemá zázemí porodnice. Také to musí být deprimující.

0/0
4.1.2016 18:44
Foto

L85u27c44i87e 33M31a42c77h69a84r95t54o46v15á 6466253144790

Jsem přesně ta osoba, které nemá z porodu hezké zážitky, přesto bych šla znovu raději rodit někam, kde by mohli při případných komplikací děťátku okamžitě pomoci.

Osobně pro mne moje vlastní "ponižování" ze strany porodních asistentek (lékaři na rozdíl od nich byli skvělí, je ale pravda, že tuto směnu jsem si vytipla jako nejhorší variantu už během předporodní péče, ostatní asistentky kromě těchto dvou mi připadaly příjemné) jsem překousla, ale chápu, že pro mnoho žen by to mohlo být traumatizujícím zážitkem a odradit je od porodu v porodnici.

Co jsem na porodním sále postrádala - soukromí, vstřícnost (výroky jako vona si vzpomene, když jsem o něco požádala nebo chtěla vysvětlit určitý zákrok), nakládání s rodičkou jako svéprávnou (jak píši, lékaři byli ochotní a vstřícní). Vadilo mi naštvání porodních asistentek, byla jsem tehdy jedinou rodičkou v noci a dávaly mi to sežrat).

Možná problém byl, že manžel odmítl být se mnou u porodu, také to bylo před téměř 18 lety a poměry se v českém porodnictví zlepšily.

Sestra 2x rodila v jiné vyhlášené porodnici, zážitky měla podstatně lepší.

+4/0
14.12.2015 11:50
Foto

J87i97ř28í 76K21r84á95k58o56r60a 9519123

A přitom stačilo říci, ať si rodí kdo chce, kde chce. Vy v porodnici, jiná mamina doma. V čem je problém? Proč má pořád někdo potřebu se k tak přirozené věci vyjadřovat?

A pokud se něco doma pokazí, nikterak se to neliší od případu, kdy chlapík leze po štaflích sám, místo aby si najal malíře, zbuchne a potřebuje sanitku. Od toho si nejen on, ale jistě i ta mamina, platí zdravotní pojištění.

+6/−6
14.12.2015 10:33
Foto

J51a69n37a 41D74v92o65ř61á21k82o84v10á 8151755150671

To vám řeknu, proč. Protože zodpovědná matka, která rodí v porodnici nemusí dostat 100% péči, když najednou dorazí kritický případ zpackaného domácího porodu.

+2/−1
14.12.2015 11:50
Foto

J50i44ř49í 54K74r18á15k59o91r74a 9749803

To jste si právě teď vymyslela, že jo.

+4/0
14.12.2015 11:53
Foto

J35a67n50a 74D75v18o63ř76á86k72o14v93á 8411655640371

Ne. Přijde mi to vysloveně sobecké od matek, které rodí doma. Jak vůči dítěti, tak vůči zodpovědným matkám.

+2/−1
14.12.2015 11:57
Foto

J98i94ř52í 79K55r83á61k98o80r33a 9629423

A stalo se to kdy, konkrétně?

+3/0
14.12.2015 12:03
Foto

A63l77e48n98a 28V84e36s53e41l19á 3343951225388

Nebo naopak, ne? "Zodpovědné" matky v porodnici nemusí dostat 100% péči, když se zrovna porody více takových zodpovědných sejdou na stejnou dobu. A kdyby některá z nich rodila doma, na tu zodpovědnou by zbylo péče víc...

+5/−3
14.12.2015 12:53
Foto

J79i77ř39í 54K22r19á53k77o59r95a 9319943

Jo, stejně tak se dá ten argument postavit tak, že ten zodpovědný chlap, co si najal profesionálního malíře, dostal mrtvici a zemřel, protože sanitka jela pro jiného chlapa, který nebyl tak zodpovědný, rozhodl se vymalovat si sám a spadl z těch štaflí.

Anebo umře stará babička, protože sanitka jela pro nezodpovědnou holku, co se rozhodla lézt po skalách a spadla.

Správně by měli mít lékařskou péči jen ti, kteří jsou naprosto a stoprocentně zodpovědní. Ostatní ať chcípnou.

+3/−2
14.12.2015 13:50
Foto

E34v51a 16N51e93j51e54d31l22á 9197335156744

Máte divné argumenty, když budu mít nehodu nebo úraz, tak mám sakra smůlu, ale porod řídí právě jen to rozené dítě a ne rodička, která jak někdo píše, sice netrpí žádnou nemocí, ale v případě komplikace může i zemřít ona nebo dítě. Takové případy se při dom. porodu staly. Dojezd volané lékařské pomoci přeci jen chvíli trvá a pak je každá minuta drahá.

+5/0
14.12.2015 17:28
Foto

J56i39ř21í 95K88r70á55k66o27r13a 9829683

Nechápu vaši pointu.

Já jen přenášel argument o zodpovědnosti, resp. sobeckosti vůči těm zodpovědným na jakoukoliv jinou lidskou činnost. Vy mi svou reakcí vyvracíte co, konkrétně?

Když budete mít úraz při činnosti, které jste se mohla zodpovědně vyhnout (lezení po skalách, malování kuchyně apod.), je to stejné jako komplikace při domácím porodu, kterému se mohla matka zodpovědně vyhnout.

+1/0
14.12.2015 19:44
Foto

E35v21a 53N88e85j27e52d77l33á 9597845476894

Tak jinak, když polezu na skálu, nebudu mít na zádech dítě, když polezu na štafle, nebudu k tomu nutit své dítě, když už se o to pokusí, sundám ho nebo ho budu držet atd. Myslím, že tyhle nezodpovědné ženské si asi stěžují na všechno, ne jen na prostředí porodnic. Tím to jen začne, pak přijde školka, škola a "nemožná úča" takže pro změnu plánují výuku v domácím prostředí, v případě nemoci "blbá doktorka" nevadí jde se jinam. Holky maj asi smůlu na všechno kolem.

+1/0
14.12.2015 20:29
Foto

J25i81ř51í 90K25r70á54k34o78r65a 9789413

Ale to je přece v daném kontextu irelevantní, jestli máte na zádech dítě nebo nemáte. Téma, nadhození paní Dvořákovou je, že zodpovědní lidé nemusí dostat 100% péči, když se ti "sobečtí" chovají nezodpovědně. A je jedno, zda je u toho dítě nebo ne.

+2/0
14.12.2015 20:33
Foto

V80ě70r35a 74F37o17l47t32ý81n67o40v10á 1418356907799

Pane Krákoro, souhlasím s tím, abyste Vy sám klidně rodil doma. Ostatní ať se do Vašeho porodu nepletou.

+1/0
14.12.2015 21:14
Foto

J37i51ř95í 54K73r15á72k87o14r75a 9119423

Skvělý liberální postoj. Teď ještě si ho udržet i vůči ostatním lidem. ;-)

+2/0
14.12.2015 21:53
Foto

T38o44m55á54š 73D56v14o56ř27á12k 6947515463247

A když pojedete na výlet na kole, vezmete s sebou dítě? To by mě fakt zajímalo...

Ad "když polezu na skálu, nebudu mít na zádech dítě" - to mi připomnělo výlet s přáteli před několika lety. Kamarádova manželka byla v 6. měsíci a bříško na ní bylo vidět na první pohled. Podotýkám, že jsme nelezli na skálu, ale po lesní pěšině následovali turistickou značku a nakonec vystoupali na kopec s vyhlídkou. Na vrcholku jsme si pak vyslechli "nezúčastněné" kecy dvou důchodkyň o tom, jaký je to hazard lézt s dítětem v bříšku po takové prudké cestě, překračovat kořeny a balvany, co kdyby při tom nedej bože spadla a i kdyby ne, tak je to zátěž a blebleble, dokud se jich kamarád slušně nezeptal, jestli mají nějaký problém, to potom najednou obě zmlkly a jen blbě čuměly :-)

Takže ano, na takové "dobroděje" má občas člověk smůlu i uprostřed brdských lesů.

+1/0
15.12.2015 11:08
Foto

K17l57á51r50a 58T89r79n73k96o37v68á 3344669754969

A co je nám do toho, každá matka nechť rodí a vychovává své dítě jak uzná za vhodné.

0/0
16.12.2015 15:15
Foto

K46l70á60r15a 15T92r47n21k84o36v83á 3314449614349

No to by se hned lékařům ulevilo. Najít někoho kdo nekouří, nepije, nemá nadváhu, stravuje se zdravě, sportuje, ale zase ne moc, aby se vyhnul nebezpečí úrazu a neprovádí doma nebezpečné úkony jako drobnou domácí údržbu, aby člověk pohledal.

0/0
16.12.2015 15:12
Foto

K56a53r17e58l 96B25o45h63á27č21e62k 1631467286844

R^

+1/−2
14.12.2015 10:18
Foto

O48n89d38ř58e80j 41K43o46l41á31ř 1693455653231

Oceňují váš moudrý názor. U porodu jde přece vždy o dva lidi, ale jen jeden z nich rozhoduje o rizicích.

+8/0
14.12.2015 8:26
Foto

O73n67d44ř21e71j 79F24i27l18i77p80c10z16y42k 8934513388111

Chtěl by si rýpnout, ale nevím co je to EP:-P

Jinak váš názor na porody je zdá se více než rozumný.

0/0
14.12.2015 8:12

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS